Ți se oferă un mobil furat.

Jun 8, 2010

Ce faci?

Azi în parc au venit niște Țigăncuși de vreo zece ani la mine și m-au întrebat:

”Vreți să cumparați un mobil ? Că sorămea nu-l mai vrea.”
(”i l-a furat” ”nu, mă, taci, nu e furat.” se aude șoptind de la ceilalți șmecherei)

Cu un training murdar, că ”tocmai a facut baie în lac”, băiatul susține că sor-sa îl are de câteva zile și nu-i mai place. O să-i cumpere ta-su unu nou. E un Samsung cu Touchscreen, cu spatele roz  și card de 2giga, funcționalități facebook, poze personale și muzică. O scurta detectare internautică îmi arată acum prețuri de 100-200 de Euroni. Cât vrea băiatul și prietenii săi, care se jura pe mamă că nu e furat?

300 de Roni!

Și mie mi s-a furat mobilul într-a 11-a. Lui copilu#2 din familie i s-au furat 2 mobile în 4 săptămâni - unul in plină zi în Obor. Știu cum e să nu-l mai ai. Dar, dacă am îvățat ceva din familie, e că sigur a fost o gașcă de adulți, care au scapat-o pe biata fată de mobil, și nu niște prichindei de 120cm. Dacă, să zicem, aș face-o ca Robin Hood, aș înhăța mobilul și as tunde-o înspre apus, de unde nu știu că nu-l cheamă pe ta-su sau pe fra-su să mă bată? Să fim sinceri, trimit copii să le vândă chestiile fiindcă ăștia mici par inofensivi.

Dacă aș chema pe cineva să mă ajute sau i-aș amenința că sun la Poliție, ar fugi ei și nu aș fi rezolvat nimic.

Dacă l-aș cumpăra și l-aș da înapoi pentru aceeasi sumă, ca să nu ies eu în minus? Admit, e o idee tâmpita. Mă gândesc doar cum m-aș simți eu și că aș fi vrut să-mi recuperez contactele și pozele. Ar fi mai ieftin decât un mobil nou. Dar poate familia fetei nu vrea să-și răscumpere mobilul pentru 300RON, sună oricum foarte mult a șantaj. Aș rămâne nu numai cu un mobil în mână, ci și cu unul pe conștiință. Aș susține furtul...

”Îți dau un milion, nu mai mult.” le zic. (Ca să clarific, sunt genul de persoană, care sare pe șine să salveze pisici. Juge all you like.)

Vor să necocieze pe la un 150, dar rămân fermă. ”E bine, că ne putem lua de mâncare” șoptește unul dintre ei în spate.

”Stați să o întreb pe mama...” zice liderul. Hopa, sunt  supervegheați de părinții abjecți, care-și pun  copii să vândă bunuri furate.

După ce e dat OK-ul și vin înapoi, îi sperie un băiat care vine amenințător spre ei și fug.

So here's to you, my friends: Ce-ați face în situația mea? Există o soluție bună sau orice ai alege, ar ieși cineva in minus?

10 comments:

Manfred said...

Trebuia să-i filmezi cu mobilul și apoi filmul trimis la tv... ieșea un reportaj "vandabil". Astfel îți recuperai investiția și puteai returna mobilul gratis... părerea mea.

adi said...

de multe ori in cazuri d-astea se nimereste sa fie vreo replica, vreo rabla cu cine stie ce defect ascuns, ori IMEI invalid, ori codat pe hong kong, ori baterie praf, ori sa se stinga dupa o ora, ori cine stie ce.
sau (cum am intalnit un caz) dupa ce te-ai uitat la el sa-l puna intr-o husa si tie sa-ti dea alta husa fara sa-ti dai seama.

parerea mea: niciodata sa nu faceti bisnite cu tiganii.

poti contribui in felul asta si la descurajarea fenomenului, e ca si cum n-ai da bani la cersetori.

0Z said...

Daca mi-ar oferi un telefon functional, l-as cumpara dupa ceva negot, apoi as contacta proprietarul original sa si-l recumpereze, mentionez ca astept macar sa ma despagubeasca.

Am intalnit o gramada de vanzatori pe trenuri in sudul Romaniei, e trist cat de usor se poate fura un telefon. In unele localitati mici intalneam in parcari de autocar persoane cu "tarabe" intinse pe masina, unde se vindeau de la telefoane la radiouri la brichete si ochelari.

Deja ma tenteaza ideea de a trece la un model mai vechi si neatractiv. Ceva Ericsson T20 sau un nokia vechi cu jocul snake 1.0.


(am sters postul precedent pentru ca sufera de typos :s )
PS. cu orice alte obiecte evit afaceri la negru

Monica said...

Refuz să discut cu oamenii care-mi oferă telefoane furate, pentru că mi-au fost șterpelite și mie vreo două până acum și încă le mai port pică hoților. Mă gândesc că dacă aș accepta să cumpăr un telefon furat, aș încuraja practica asta și nu îmi place ideea.

Anonymous said...

Scuze de offtopic, dar cred ca ateii romani ar trebui sa participe la dezbaterea asta: http://think.hotnews.ro/umanist-sau-teist-doua-definitii-ale-omului-modern.html

Anonymous said...

Ideal ar fi sa-l cumperi, apoi sa incerci sa gasesti pagubasul (daca memoria sau agenda telefonica mai contine date relevante).
A doua varianta ar fi sa le-o retezi scurt, pentru a descuraja fenomenul.

chr said...

Ce îmi place la postu` ăsta e că e scris exact de ziua mea. ok, kiddin'. nasoală fază oricum... probabil eu i-aș ignora.

Post a Comment

** Win a Prize! **

Cum castigi si tu o stergere?

E usor! Trebuie doar sa postezi spam, romane, texte copiate sau atacuri la persoana.
Mult succes! :P